Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
Cestopisy

Spojené Arabské Emiráty 2015

Dnes je neděle, déšť nás doprovází už celý den. Moje cynické Já se nudí a ptá se mne, jestli bychom se nemohli podívat do archivu a dopřát si trochu sluníčka? No jasně, to je dobrý nápad. Tak jo, opřete se spokojeně, trilogie Spojené Arabské Emiráty může začít.Září v Evropě se schyluje ke konci a ze žvatlání s mou kamarádkou Andreou vznikne nápad – vždyť si můžeme léto prodloužit a navštívit slavné Emiráty.Jak jsme řekly, tak jsme udělaly. Andrea měla vždy nadání nalézt v internetu levné cestování a tak přistaneme v Abu Dhabi v pětihvězdičkovém resortu St. Regis Saadiyat Island Resort s výhledem na Perský záliv. Hned nás láká krásná pláž a co jsem v tuto chvíli ještě nechápala, proč na tak krásném místě v 11.00 nikdo není. To jsem pochopila posléze, protože před polednem je voda už tak teplá a horko k nevydržení.Horké teploty jsme ale kompensovaly u bazénu s příjemným servisem a osvěžující vodou.Jak už to v hotelech chodí, jsou pro hosty připraveny různé atrakce. Protože už je ale koncem září po hlavní sezóně, byl výběr poměrně omezen. A tak se stalo, jak se to stát mělo a my si objednáme jízdu písečnými dunami v okolí Abu Dhabi.Těším se, protože jsem ještě nikdy nenavštívila opravdovou poušť. Jedeme ve skupinách za sebou.Krátká oddychovka, abychom si mohli prohlédnout hospodářství a zvířátka, která vůbec v takových podmínkách dokáží žít. Auta budou kontrolována, hlavně tlak v pneumatikách, abychom neuvízli v dunách.Večer se pomalu blíží, dorazíme do tábora. Nedokážu odolat a pospíchám dunou nahoru. Není to zrovna jednoduché, písek mi to neulehčuje. Ale zapadající slunce mi nedá pokoj. Paprsky vytváří nádhernou atmosféru, že se mi zdá, že svět zrůžověl.Už miliardy let pořád ten samý film – slunce zmizí za horizontem a na druhé straně zeměkoule začíná ráno. Tábor se zahalí do rouna tmy a na nás čeká pestrý program – výborná večeře, zkouška místního oděvu, co nosí muži a jak se oblékají ženy. Dále pak přídavek v podobě břišního tance, tanečnice je opravdová profesionálka. A krásný den v Emirátech je za námi.Zážitky z pouště mi nedají spat. Příští den si chci opět zarezervovat výlet do dun, ale musím počkat, aby se přihlásili ještě dva spolujezdci, aby se výlet mohl konat. Zase mám štěstí, manželský pár z Austrálie se přidá. Opouštíme město a díky jezdeckému umění pádíme střemhlavě pískem. Přijde mi to srandovní, jak se auta řítí dunami a přemýšlím, že rozdílnější naše řidičské světy už ani být nemohou. Pánu z Austrálie to srandovní nepřipadá vůbec, je mu zle a tak ponecháme manželský pár v táboře. A na mé přání budu kočírována pouští.Tak jak v nejlepším filmu – jedeme někam do nikam. Slunce praží, nebe bez mráčků, vítr vyfoukal jemné proužky do písku. Jsem v sedmém nebi, vyskočím bosky z auta do písku a stejně rychle zase do auta pro sandálky.Králové pouště – velbloudi se procházejí krajinou. Nic, zhola nic tu není a přesto se mi zdají spokojení. Smím se přiblížit, tak blízko a důvěrně smím fotit. Vzdálím se pomaloučku a jedeme dál. Pro některá zvířata tu končí jejich životní pouť, příroda se postará o koloběh až na kost.Fotím a dokonce jsem při své práci focena. Barvy pouště a osvětlení zanechají pokaždé jiný nádech. A tak končí mé výlety do krás zdejší přírody.Co se ještě dá v Emirátech zažít? Pochopitelně nákupy, to prostě jednou vidět musíte. Také se musím přiznat, že letní šaty pro ženy jsou velmi elegantní a později se mi budou ve Švýcarsku dobře hodit. S Andreou si užíváme krásné večery v hotelu, jídlo a servis jsou vynikající. A s pláží jsme nakonec uzavřely mír taky. Prázdniny končí a my letíme zpět do Švýcarska, kde je podzim v plném proudu.Ještě dlouho vzpomínám na tuto dovolenou a vím už na letišti, že se zase vrátím a prohlédnu si zem, tak jak chci já. Jak rychle to jde, o tom zase příště, ahoj!